Zadania na 6

Kategoria: Zadania Opublikowano: wtorek, 12 styczeń 2016 Super User

Zadania na 6 dla klasy 6 Jedno zadanie poprawia z 3 na 4, dwa z 4 na 5, trzy z 5 na 6. Zadania mają być wykonane samodzielnie lub max 3 osoby. Skopiowane z Internetu nie podlegają ocenie.

 Zadanie 1. Korzystając z konta Microsoft office online lub telefonu przygotuj prezentację z 10 slajdów, wykorzystując wszystkie zasady tworzenia prezentacji i z własnym opisem rysunków na temat:

1. Władcy Polski

2. Moje ulubione zwierzątko

3. Krajobraz z mojego okna

4. Wiosenny spacer

Zadanie 2.

 Korzystając Baltie stwórz animację lub bajkę. (Można wykorzystać  z zadań od 14-18 ze str. 60)

Zadanie 3.

 Korzystając ze środowiska Scratch napisz grę lub program. (Można wykorzystać 1 z zadań od 10-14 ze str. 76 lub 11 str. 86)

Zadanie 4.

Korzystając z edytora postaci logomocji lub innego programu do animacji przygotuj własną animację.

Zadanie 5.

Projekt w logomocji str. 106-110.

Zadanie 6.

Zrób zdjęcia telefonem i korzystając z dostępnych darmowych programów przekształć zdjęcie lub przygotuj prezentację ze swoich zdjęć.

Zadania na 6 dla klasy 7 i 8

Wszystkie zadania przesłać lub udostępnić na dysku google na adres e-mail podany w lekcji pierwszej. 6 zadań podanych poniżej poprawia z piątki na celujący ocenę na świadectwie.

Zadanie 1. Wykorzystanie edytora grafiki

Zrób własnoręcznie 5 zdjęć z wykorzystaniem komórki lub aparatu. Temat zdjęcia otaczające nas krajobrazy, bez postaci. Przeskaluj obraz (Obraz skaluj obraz) do rozmiaru 800X600 pikseli. Popraw jakość obrazu. Wykorzystując różne narzędzia zaznaczania stwórz własną kompozycję z różnych obrazów z wykorzystaniem co najmniej czterech warstw, jedną z warstw, tłem ma być zdjęcie wykonane przez siebie. Wykorzystując jako tło zdjęcie wykonane przez siebie stwórz animację wg. własnego pomysłu. Termin realizacji 15.05

Zadanie 2. Wykorzystanie edytora tekstu.

Tekst ma być napisany czcionką Times New Roman o rozmiarze 12 punktów. Ustal odstęp między wierszami (interlinia) na 1,5 wiersza, a wcięcie pierwszego wiersza akapitu na 1,2 cm. Tytuł wyśrodkuj i czcionką Arial 14 punktów. Cały tekst wyjustuj. Podpis artykuł na dole wyrównując do prawej strony kursywą. Tekst ma się zmieścić na jednej stronie. Tekst napisany własnoręcznie, skopiowany z internetu nie jest zaliczony. Do referatu można wykorzystać telefon lub wysłać na pocztę.

Tematy artykułów do wyboru jeden:

  1. Jeden dzień z życia ucznia SP.
  2. Moje życie w SP - sukcesy i porażki.

Zwrócić uwagę na prawidłowe zasady redagowania tekstu.

b) Przygotowanie projektu wkładki do książki za bardzo dobre wyniki nauczania i wzorowe zachowania  z wykorzystanie Worda, obrazków stworzonych przez siebie z kształtów dostępnych w grafice obiektowej. Nie można korzystać z gotowych grafik. 

Zadanie 3. Tworzenie strony, prezentacja, film.

a) Prezentacja związana z Kulturą języka - zasady u polonistów - termin 15 luty

b) Film nakręcony i przygotowany w dowolnym programie, nigdzie nie publikowany długości co 5 minut. (Moje ulubione zwierzątko, Moje zainteresowania, Jak to zrobić ...-poradnik).

c) Pokaz slajdów z własnoręcznie wykonanych zdjęć i przygotowany jak w zadaniu 1.

Termin 15 maj

Zadanie 4. Programowanie

Przygotuj w programie Scratch lub innym programie projekt gry lub animacji.

 

Zadanie 5. Projekt grupowy Excel.

Przygotowanie dokumentacji imprezy sportowej wg. szczegółów na stronie 196-197 podręcznika

 

Ciekawy projekt z wykorzystaniem darmowego oprogramowania uwzględniający wykorzystanie co najmniej 3 zagadnień podanych wyżej.

 

Zadanie 6 . Programowanie w języku C++: Program napisany w języku C++ lub Python - kod źródłowy napisany w Notepad++ i wysłany na pocztę w pliku tekstowym.

Laureat lub uczestnik wojewódzkiego  

konkursu informatycznego ma zapewnioną 6.

 

 

 

Odsłony: 3789